در این درس با مبانی برنامه نویسی به زیان جاوا و کاربرد های آن در مکاترونیک و برنامه نویسی آشنا خواهید شد. در ادامه نحوه برنامه نویسی و حل مسئله در نرم افزار متلب را فرا خواهید گرفت.
باسمه تعالی |
دانشگاه اصفهان، دانشکده فنی مهندسی، گروه مکانیک |
برنامه درس مبانی برنامه نویسی کامپیوتر ( کارشناسی) ( نیمسال اول ) |
نام درس: مبانی برنامه نویسی کامپیوتر ( کارشناسی) تعداد واحد نظری: ۳ |
استاد درس : حامد شهبازی ( دفتر کار: اتاق ۱۵۶ مکانیک، تلفن ۳۷۹۴۵۶۱۹۲۸ ) |
|
سایت درس: www.hamedshahbazi.ir (مراجعه به منوی درس های جاری- برنامه نویسی کامپیوتر) |
تکالیف دانشجو: حل تمرین، انجام تکالیف درسی نمره نهایی (۲۰ نمره ) شامل: حل تمرین و کلاسی (۶ ) ، پروژه درسی ( ۴ ) ، امتحان میانی ( ۵ ) و امتحان پایانی ( ۵ ) |
|
منابع و مراجع ۱-برنامه نویسی به زبان جاوا (جعفر نژاد قمی) ۲-برنامه نویسی جاوا (دایتل) ۳-مقدمه ای بر برنامه نویسی متلب و محاسبات عددی برای مهندسین (مسعود پاک نهاد)
|
آموزش های ۹۷ |
موضوع |
||
۱ |
آشنایی با مفاهیم بنیادین در دانش مهندسی مکانیک-آشنایی با مکاترونیک معرفی درس مهندسی برق و مرور اجمالی سرفصلهای درس – کاربردهای درس-مفاهیم پایه |
||
۲ |
الگوریتم و فلوچارت- مفهوم ساختمان داده و معماری کامپیوتر |
||
۳ |
مثالهایی از الگوریتم ها و فلوچارت-آشنایی با ساختار برنامه جاوا و محیط برنامه سازی |
||
ساختار های پایه برنامه نویسی در زبان جاوا – حلقه ها و شرط ها |
|||
۵ |
آشنایی با مفهوم آرایه ها و ماتریس ها در زبان جاوا |
||
مثال هایی از برنامه نویسی جاوا در محیط برنامه سازی جاوا-کلاس های ریاضی و رشته ای |
|||
۷ |
آشنایی با مفاهیم شی گرایی در جاوا |
||
برنامه نویسی در اکلیپس و ادامه شی گرایی |
|||
۹ |
مثال هایی از برنامه نویسی شی گرا در جاوا |
||
۱۰ |
آشنایی با محیط متلب و ساختار های حلقه و شرط |
آموزش های سال۹۷ |
موضوع |
برنامه نویسی به کمک توابع و امکانات متلب |
|
کار با توابع پیشرفته در متلب |
|
آشنایی با برنتامه نویسی گرافیکی و رویداد گرا در جاوا |
|
برنامه نویسی متلب و توابع متلب |
|
۱۵ |
مباحث تکمیلی در برنامه نویسی رویدادگرا |
برنامه نویسی اندروید برای موبایل |