برنامه نویسی کامپیوتر

Computer Programmer Represents Software Engineer And Communicati

در این درس با مبانی برنامه نویسی به زیان جاوا و کاربرد های آن در مکاترونیک و برنامه نویسی آشنا خواهید شد. در ادامه نحوه برنامه نویسی و حل مسئله در نرم افزار  متلب  را فرا خواهید گرفت.

 

 

باسمه تعالی

دانشگاه اصفهان، دانشکده فنی مهندسی، گروه مکانیک

برنامه درس مبانی برنامه نویسی کامپیوتر ( کارشناسی)  ( نیمسال اول  ۹۷  )

 

نام درس: مبانی برنامه نویسی کامپیوتر ( کارشناسی)    تعداد واحد نظری:  ۳

استاد درس : حامد شهبازی  ( دفتر کار:  اتاق  ۱۵۶  مکانیک، تلفن  ۳۷۹۴۵۶۱۹۲۸ )

 

سایت درس:  www.hamedshahbazi.ir (مراجعه به  منوی درس های جاری- برنامه نویسی کامپیوتر)

تکالیف دانشجو:  حل تمرین‌، انجام تکالیف درسی

نمره نهایی (۲۰ نمره ) شامل: حل تمرین و کلاسی (۴ ) ، پروژه درسی ( ۴ ) ،  امتحان میانی ( ۶ ) و امتحان پایانی ( ۶ )

نمرات میان ترم  درس    

 

 

منابع و مراجع:          

 

۱-برنامه نویسی به زبان جاوا    (جعفر نژاد قمی)

۲-برنامه نویسی جاوا  (دایتل)

۳-مقدمه ای بر برنامه نویسی متلب و محاسبات عددی برای مهندسین (مسعود پاک نهاد)

 

 

هفته

موضوع

۱

آشنایی با مفاهیم بنیادین در دانش مهندسی مکانیک-آشنایی با مکاترونیک  معرفی درس مهندسی برق و مرور اجمالی سرفصل‌های درس – کاربردهای درس-مفاهیم پایه

۲

الگوریتم و فلوچارت- مفهوم ساختمان داده و معماری کامپیوتر

۳

 مثال‌هایی از الگوریتم ها و فلوچارت-آشنایی با ساختار برنامه جاوا و محیط برنامه سازی

۴

ساختار های پایه برنامه نویسی در زبان جاوا – حلقه ها و شرط ها

۵

آشنایی با مفهوم آرایه ها و ماتریس ها در زبان جاوا

۶

مثال هایی از برنامه نویسی جاوا در محیط برنامه سازی اکلیپس

۷

 آشنایی با مفاهیم شی گرایی در جاوا

۸

 برنامه نویسی در اکلیپس و ادامه شی گرایی

۹

مثال هایی از برنامه نویسی شی گرا در جاوا

۱۰

آشنایی با محیط متلب و ساختار های حلقه و شرط

 

   

هفته

موضوع

۱۱

برنامه نویسی به کمک توابع و امکانات متلب

۱۲

کار با توابع پیشرفته در متلب و جاوا

۱۳

آشنایی با فایل ها در جاوا و متلب

۱۴

برنامه نویسی اندروید برای  موبایل

۱۵

مباحث تکمیلی در برنامه نویسی موبایل

۱۶

برنامه نویسی پروژه