برنامه نویسی کامپیوتر

 

 

 آشنایی با متلب (Matlab) - نیراپلاس - مدرسه آنلاین نیراسیستم

در این درس با مبانی برنامه نویسی به زبان متلب و کاربرد های آن در مکاترونیک و برنامه نویسی رایانه آشنا خواهید شد. در ادامه تفاوت های برنامه نویسی در نرم افزاهای سی و جاوا و پایتون را فراخواهید گرفت.

 

 

 

باسمه تعالی

دانشگاه اصفهان، دانشکده فنی مهندسی، گروه مکانیک

برنامه درس مبانی برنامه نویسی کامپیوتر ( کارشناسی)  ( نیمسال اول  

 

نام درس: مبانی برنامه نویسی کامپیوتر ( کارشناسی)    تعداد واحد نظری:  ۳

استاد درس : حامد شهبازی  ( دفتر کار:  اتاق  ۱۵۶  مکانیک، تلفن  ۳۷۹۴۵۶۱۹۲۸ )

 

زمان و مکان رفع اشکال : یکشنبه­ها  ۱۲- ۱۰و  دوشنبه ها  ۱۲- ۱۰( دفتر گروه مکانیک )

سایت درس:  www.hamedshahbazi.ir (مراجعه به  منوی درس های جاری- برنامه نویسی کامپیوتر)

تکالیف دانشجو:  حل تمرین‌، انجام تکالیف درسی

نمره نهایی (۲۰ نمره ) شامل: حل تمرین و کلاسی (۶ ) ، پروژه درسی ( ۳ ) ،  امتحان کلاسی ( ۶) و امتحان پایانی ( ۵ )

 

 

 

منابع و مراجع         

۱-کلید برنامه نویسی متلب

۲-مقدمه ای بر برنامه نویسی متلب و محاسبات عددی برای مهندسین (مسعود پاک نهاد)

 

 

فیلم

موضوع

۱

آشنایی با مفاهیم بنیادین در دانش مهندسی مکانیک-آشنایی با مکاترونیک  معرفی درس مهندسی برق و مرور اجمالی سرفصل‌های درس کاربردهای درس-مفاهیم پایه-معماری رایانه ها

۲

الگوریتم و فلوچارت- مفهوم ساختمان داده و معماری کامپیوتر

۳

 مثال‌هایی از الگوریتم ها و فلوچارت-آشنایی با ساختار برنامه متلب و محیط برنامه سازی

۴

ساختار های پایه برنامه نویسی در زبان متلب- کلمات کلیدی- تعریف شرط ها

۵

آشنایی با مفهوم آرایه ها و ماتریس ها در زبان متلب-ابزارهای متلب

۶

مثال هایی از شرط و تابع در برنامه نویسی متلب 

۷

 آشنایی با مفاهیم حلقه ها در متلب

۸

 برنامه نویسی حلقه ها در متلب-حلقه for و تابع

۹

مثال هایی از برنامه نویسی حلقه while

10

آشنایی با تابع متلب و برنامه سازی ساختارمند

 ۱۱

 توابع بازگشتی در برنامه سازی  

فیلم

موضوع

۱۱

برنامه نویسی به کمک توابع محاسباتی

۱۲

برنامه نویسی ماجولار 

۱۳

مثال های کاربردی برنامه نویسی ماجولار-رشته ها در متلب

۱۴

برنامه نویسی به زبان پایتون-تابع در پایتون - مثالهایی از پایتون

۱۵

مباحث تکمیلی در برنامه نویسی متلب: ساختمان داده ها، مرتب سازی  ، مرتب سازی ادغامی، 

۱۶

برنامه نویسی پروژه: طراحی بازی های ساده، طراحی بازی مارها، بازی بنگ بنگ 

فیلم

موضوع

۱۷

برنامه نویسی شی گرا به زبان جاوا

۱۸

مفهوم شی گرایی در جاوا

۱۹

نمونه سازی در برنامه نویسی جاوا

۲۰

برنامه نویسی تکمیلی جاوا

۲۱

مباحث تکمیلی در برنامه نویسی جاوا

۲۲

برنامه نویسی تکمیلی در جاوا

 

پاسخ دهید